» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
استاندارد حسابداری شماره 28 میلاد قمری 1395/09/11 دسته بندی : حسابداری 0

اين فايل در قالب ورد (word) و قابل ويرايش مي باشد
تعداد صفحات: 40

 

استاندارد حسابدارى شماره 28
فعالیتهاى بیمه عمومى
هدف:
 هدف این استاندارد تجویز روشهاى حسابدارى براى حق‌بیمه، خسارت و مخارج تحصیل بیمه‌هاى عمومى مستقیم و اتكایى و همچنین افشاى اطلاعات این نوع فعالیتها در صورتهاى مالى شرکتها و...............

استاندارد حسابدارى شماره 28

 

فعالیتهاى بیمه عمومى
هدف
1  .    هدف این استاندارد تجویز روشهاى حسابدارى براى حق‌بیمه، خسارت و مخارج تحصیل بیمه‌هاى عمومى مستقیم و اتكایى و همچنین افشاى اطلاعات این نوع فعالیتها در صورتهاى مالى شرکتها و مؤسسات بیمه است. الزامات سایر استانداردهای حسابداری درصورتی برای فعالیتهای بیمه عمومی کاربرد دارد که توسط این استاندارد جایگزین نشده باشد.
دامنه كاربرد
2   .    این استاندارد باید در مورد فعالیتهاى بیمه عمومى و بیمه عمر زمانی بكار گرفته شود و در مورد سایر بیمه‌های زندگى كاربرد ندارد.
تعاریف
3   .    اصطلاحات ذیل در این استاندارد با معانى مشخص زیر بكار رفته است:
•    قرارداد بیمه  (بیمه نامه) :   عقدی است كه به موجب آن یك طرف (بیمه‌گر)  متعهد می‌شود در ازاى دریافت حق بیمه از طرف دیگر (بیمه‌گذار)، در صورت وقوع حادثه، خسارت وارده به او یا شخص ذینفع را جبران كند یا مبلغ معینی را به وى یا شخص ذینفع بپردازد.
•    بیمه زندگی :  نوعی بیمه مرتبط با حیات یا فوت انسان است که بیمه‌گر نسبت به پرداخت وجوهی معین براساس رویداد مشخصی، اطمینان می‌دهد.
•    بیمه عمومى :  به بیمه‌های غیر از بیمه زندگی اطلاق می‌شود.
•    حق بیمه :  مبلغی است که بیمه‌گر در ازای پذیرش خطر طبق قرارداد بیمه از بیمه‌گذار مطالبه می‌کند.
•    تاریخ شروع پوشش بیمه ای :  عبارت است از تاریخ شروع پذیرش خطر توسط بیمه‌گر طبق قرارداد بیمه.
 


خرید و دانلود | 34,900 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط