آشنایی با تجارت الكترونیک و زیر ساخت های آن
میلاد قمری 1395/09/08
دسته بندی : نرم افزار و سخت افزار و آی تی
0
اين فايل در قالب ورد (word) و قابل ويرايش مي باشد
تجارت الكترونیك در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبكه اینترنت میباشد و میتوان آن را به چند گروه تجارت بین بنگاه و مصرف كننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف كننده و ................. آشنایی با تجارت الكترونیك و زیر ساخت های آنتقسیمبندی تجارت الكترونیكتجارت الكترونیك در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبكه اینترنت میباشد و میتوان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف كننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف كننده و مصرف كننده (C2C) تقسیم نمود. كه در این میان فعالیتهای تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمركز گردیدهاند. هر چند در آینده فعالیتهایت جاری B2A و C2A نیز قابل پیشبینی میباشند كه در ادامه به معرفی هر یك پرداخته شده است.نمونهای از یك فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)بنابر عقیده متخصصین با برقراری ارتباط شبكه اینترنتی بین تولید كنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحویل خودروهای سفارش شده كاهش خواهد یافت، چرا كه با انتقال سریع اطلاعات متقابل بین قطعهسازان از یك طرف و سازندگان خودرو از سوی دیگر با استفاده از شبكه اینترنت تحولات عمدهای در مراحل تحویل خودرو كیفیت و هزینه را شاهد خواهیم بود.فهرست :عنوان صفحهتقسیمبندی تجارت الكترونیك ................................................................. 1نمونهای از یك فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)......................... 1فعالیتهای در محدوده بین بنگاه و مصرف كننده B2C............................... 2فعالیتهای در محدوده C2C.................................................................. 2فعالیتهای تجاری B2A (Business to Administration).............................. 3دولت الكترونیكی E_Government.............................................................. 3مزایای دولت الكترونیك.............................................................................. 4قوانین حقوقی حاكم بر كسب و كار الكترونیكی (e-law)....................................... 4مزیتهای تجارت الكترونیكی....................................................................... 6معایب تجارت الكترونیكی............................................................................ 7نیازها................................................................................................... 8تجارت الكترونیكی چیست؟ (Electronic Commerce)...................................... 9امنیت در تجارت الكترونیكی........................................................................ 9رمزنگاری (Encryption)........................................................................ 11رویه رمزنگاری به روش Common Key.................................................... 11رویه رمزنگاری به روش Public Key........................................................ 12هویتشناسی (Authentication)................................................................ 12موسسات Certification Authority........................................................... 13متدهای پرداخت الكترونیكی (Electronic Settlement).................................... 14سیستم كارتهای اعتباری........................................................................... 15پول الكترونیكی (Electronic Money)......................................................... 16كارتهای هوشمند (IC Card)..................................................................... 17پول الكترونیكی مبتنی بر شبكه (Network type)............................................ 18سهولت بكارگیری................................................................................... 18ایجاد یك فروشگاه بزرگ مجازی (Mall)........................................................ 19نقش وظایف نمایندگیهای در یك فروشگاه مجازی اینترنتی................................. 20تدوین قوانین (Establishment of Rules).................................................. 21محافظت ازدادههاواطلاعات شخصی درتجارت الكترونیكی (Protection of Privacy). 22محافظت مصرفكنندگان در فرآیندهای تجارت الكترونیكی (Consumer Protection) 23ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یك بازار الكترونیكی معتبر.................... 23سیستم خرید از طریق شبكه اینترنت (Online Shopping System).................... 24كاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online............................................... 24EDI پیشینه تجارت الكترونیك..................................................................... 25مزایای استفاده از تبادل الكترونیكی اطلاعات................................................... 28هزینههای استفاده از تبادل الكترونیكی اطلاعات............................................... 29مجموعه استانداردها و ساختار تشكیلاتی EDI............................................ 30زیرساختهای لازم جهت تجارت الكترونیكی (Infrastructure)....................... 31اینترنت چیست؟.................................................................................... 32مزایای استفاده از سرویس پست الكترونیكی (e-mail)....................................... 33اینترنت چه كارهایی برای ما انجام میدهد؟..................................................... 34چگونه به شبكه اینترنت وصل شویم؟.................................................. 34طراحی برنامه كاربردی براساس مدل كسب و كار...................................... 35مدل كسب و كار (Business Model).......................................................... 36لایه معماری سیستمهای كاربردی (Application Architecture)......................... 39سرویسهای اشتراكی برنامههای كاربردی............................................. 40تهیه رویدادهای كسب و كار در طراحی Business Model............................... 42زیرساخت فنی (Technical Inrastructure)................................................. 43قابلیت حمل (Portability)......................................................................... 43قالیت توزیع تواناییهای كاربردی................................................... 48قابلیت مقیاسپذیری و پیشبینی توسعههای آتی سیستم (Scaleability)............... 50قابلیت مدیریت (Manageability)............................................................... 50امنیت اطلاعات در تجارت الكترونیك................................................. 51الگوریتمهای متداول در رمزنگاری (Crypto Algorithms)............................... 53مدیریت ارتباط با مشتریان (Customer Relationship Management)............... 56تاریخچه كارتهای اعتباری............................................................... 58بانكداری الكترونیكی در ایران ـ از تئوری تا عمل......................................... 60نفوذ بانكداری الكترونیكی در مبادلات پولی..................................................... 63آشنایی بانكهای ایران با بانكداری الكترونیكی................................................... 65آشنایی بانكهای ایران با اتوماسیون بانكی...................................................... 67چشمانداز تغییرات و استفاده از تجارب.......................................................... 68طرح جامع اتوماسیون............................................................................. 69تاریخچه شكلگیری.................................................................................. 69اهداف طرح.......................................................................................... 70معیارهای عمده طرح جامع........................................................................ 71الگوی انفورماتیكی طرح جامع................................................................... 71نتیجهگیری............................................................................................ 72منابع و مآخذ......................................................................................... 73 |
خرید و دانلود | 29,900 تومان گزارش تخلف به پلیس سایت |