» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
به فرصت ها و چالش های فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت و تبیین راهکارهای بهبود استفاده از دنیای مجازی سجاد قیاسوند 1395/06/30 دسته بندی : عمومی 0

تعداد صفحات : 19 صفحه

فرمت فایل ها : Word and PDF

***تخفیف برای مدت محدود***

کامل ترین را برایتان برگزیده ایم

پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258

تعداد صفحات : 19 صفحه

فرمت فایل ها : Word and PDF

***تخفیف برای مدت محدود***

کامل ترین را برایتان برگزیده ایم

پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258

چکیده

با گسترش روز افزون تکنولوژی در عرصه ی فضای مجازی همانگونه که شاهدیم  دانش آموزان تاثیرات قابل توجهی را از این مقوله به خود گرفته اند .که با تقویت بنیه فرهنگی و فکری آنها می توان از این تاثیرات در راستای مثبت بهره برده و فرصت ها و چالش های این مقوله مهم و کلیدی را به خوبی مدیریت نماییم.

امروزه بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که استفاده از فضای مجازی در امر تعلیم و تربیت ضروری است. و  لازم است از فرصت فضای مجازی در امر تعلیم و تربیت  استفاده شود. و در این راستا نیز می توان از شرکت های دانش بنیان برای ایجاد و توسعه آموزش و تربیت بهره گرفت و حتی  در مناطقی که با کمبود دانش آموز یا دبیر مواجه هستیم ،استفاده نمود. و با تجهیز امکانات از این قابلیت استفاده کرد.در واقع همانگونه که می دانیم. امروزه فضای مجازی تاثیرات خود را بر روی جامعه گذاشته است در این راستا عده ای بر این باورند که با وجود تکنولوژی های روز می توانند معلم را از بحث های آموزشی حذف کنند اما این کاملا با تعلیم و تربیت اسلامی منافات دارد.

در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید جنبه های مثبت از تکنولوژی را دریافت و جنبه های منفی را با بحث های کارشناسی دور کنیم و بنابراین باید ابعاد مختلف فضای مجازی را رصد کنیم و در برنامه ها بکارگیریم .

در تربیت اسلامی در حوزه فضای مجازی به دلیل جذابیت و گرایش جوانان به این امر جهت شناخت متغیرها موضوعات  بین رشته ای  خاصی مطرح شده است که در گذشته مطالعاتی در این زمینه بوده است اما به صورت عام اکنون با وجود تربیت اسلامی این موضوع به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است تا مخاطب بتواند این را به خوبی بشناسد و آزادانه انتخاب و عمل نماید.

در مقاله حاضر سعی بر این است به فرصت ها و چالش های فضای مجازی در نظام تعلیم و تربیت و  تبیین راهکارهای بهبود استفاده از دنیای مجازی پرداخته شود.


خرید و دانلود | 44,900 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط