» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
آیین نامه شرایط و ضوابط پذیرش سهام در بورس اوراق بهادار میلاد قمری 1395/09/11 دسته بندی : حسابداری 0

اين فايل در قالب ورد (word) و قابل ويرايش مي باشد
تعداد صفحات: 10

 

 در اجرای مواد 4 و 6 قانون تأسیس بورس اوراق بهادار مصوب اردیبهشت 1345، سهام شركت‌های متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار براساس شرایط و ضوابط مقرر در این آیین‌نامه در سه ..................

آیین نامه شرایط و ضوابط پذیرش سهام در بورس اوراق بهادار

 

 

مادة 1   در اجرای مواد 4 و 6 قانون تأسیس بورس اوراق بهادار مصوب اردیبهشت 1345، سهام شركت‌های متقاضی پذیرش در بورس اوراق بهادار براساس شرایط و ضوابط مقرر در این آیین‌نامه در سه  تابلو به شرح زیر پذیرفته و در چهار تابلو طبقه‌بندی خواهند شد.

مادة 2   ضوابط پذیرش سهام شركت‌ها در تابلو دوم تالار اصلی

1 – شركت باید در ایران ثبت شده و دارای تابعیت ایرانی باشد.

2- شركت باید سهامی عام باشد.

3 – شركت باید دارای سهام عادی با نام دارای حق رأی باشد و 100 درصد بهای اسمی آن پرداخت شده‌باشد و هیچ‌گونه امتیاز خاصی برای سهامداران شركت وجود نداشته باشد.

تبصره: شركتی كه دارای سهام با شرایط ویژه باشد، در صورت تأیید هیئت پذیرش اوراق بهادار و تصویب شورای بورس، قابل‌پذیرش خواهد بود.

4 – حداقل، دو سال از تاریخ بهره‌برداری شركت گذشته باشد.

5 – حداقل سرمایة شركت ده میلیارد ریال باشد.

6 – در زمان پذیرش نباید بیشتر از 80 درصد از سهام شركت در اختیار كمتر از 10 سهامدار باشد. این نسبت باید در پایان دومین سال پس از پذیرش به 75 درصد كاهش یابد. به‌علاوه حداكثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ درج و تا زمانی كه نام شركت در تابلو دوم بورس درج می‌باشد، بایستی حداقل 500 سهامدار داشته باشد.


خرید و دانلود | 39,900 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط